W 2013 roku sprzedaż tej kategorii w Polsce osiągnęła wolumen 348,3 mln l, przy wartości zakupów rzędu 17,4 mld zł.Dec 12, 2021W Polsce WHO oszacowało nierejestrowane spożycie alkoholu w 2016 r. na 1,7 l czystego alkoholu na osobę wieku 15+6.. Napoje alkoholowe w Polsce" wynika, że wartość sprzedaży wszystkich napojów alkoholowych w Polsce w 2017 r. wyniosła 32,6 mld zł (w 2016 r. - 32,1 mld zł, a w 2015 r. - 30,9 mld zł), z czego 27 mld zł wyniosła sprzedaż .Nov 24, 2021May 3, 2022Apr 3, 2022Mar 11, 2021Rynek napojów alkoholowych w Polsce | 5 2Napoje alkoholowe - podsumowanie wyników badania 2.1 Wielkość i stan rynku W 2013 roku Polacy wydali na napoje alkoholowe ponad 41,1 mld zł, kupując 4 436 mln l tego typu produktów w kanałach off- i on-trade.Biorąc pod uwagę liczbę punktów sprzedaży napojów alkoholowych w 2020 roku, należy zwrócić uwagę, iż na 306 punktów, aż 249 punktów prowadziło sprzedaż napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 18%.. Co ciekawe w dalszym ciągu odnotowuje się także zauważalny wzrost zainteresowania konsumentów piwami bezalkoholowymi.. Czytaj więcej 13.02.2019 Samo bycie healthy nie wystarczy.May 6, 2021Oct 18, 2021Feb 15, 2022W raporcie przedstawimy aktualny obraz rynku napojów bezalkoholowych w Polsce oraz opiszemy główne trendy kształtujące ten rynek w ostatnich miesiącach..
Rynek napojów alkoholowych odpowiada za 1/5 całej sprzedaży produktów FMCG w Polsce.
Badacze udowadniają, że to wynik coraz częstszego sięgania po alkohol.. Rośnie umieralność Polaków.. Polska już nie jest zdrowotnym liderem.. Sprzedaż piwa stanowiła 45,76% tego rynku i miała wartość 17,96 mld 5WHO, 2021b; WHO, 2018: 43.Współcześnie w Polsce jest dostępny powszechnie na rynku.. Siedem na dziesięć marek z największą sprzedażą wartościową w 2017 roku wywodzi się z branży napojów alkoholowych.Koszyk napojów alkoholowych w Polsce jest wart 20,3% całego rynku dóbr szybko zbywalnych w Polsce.. Średnio na 1 mieszkańca w litrach 100% alkoholu: 1993.. Sprzedaż odbywająca się w innych kanałach oraz segment HoReCa zostały wyłączone z analizy.Coraz mniej zakupów wódki, coraz więcej napojów smakowych i whisk(e)y Drugim największym segmentem polskiego rynku alkoholi pozostają napoje spirytusowe, po które w ciągu roku sięga aż 88% dorosłych Polaków.. W ciągu ostatnich 30 lat Polacy zmienili preferencje dotyczące spożywania alkoholu.. Alkohol spożywany nadmiernie, bez względu na formę podania, jest szkodliwy dla zdrowia człowieka, ale także generuje ogromne koszty społeczne i ekonomiczne.Archiwum Wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych według województw w czwartym kwartale 2021 roku.. Rynki Alkoholowe 1/2021Aug 5, 2021Feb 12, 2021 Pomiar został przeprowadzony techniką ankiety on-line na panelu konsumenckim inetpanel.pl..
Gin to - obok rumu, tequili czy whiskey - niezwykle dynamiczna kategoria napojów alkoholowych.
6,63.Kategorie alkoholowe, niezmiennie od lat, stanowią największą część koszyka spożywczego kategorii FMCG monitorowanych przez NielsenIQ.. Siedem na dziesięć marek z największą sprzedażą wartościową w 2017 roku wywodzi się z branży napojów alkoholowych.Według badań GUS w 2020 roku na jednego mieszkańca przypadło 93,6 litrów piwa otrzymanego ze słodu, czyli o objętościowej mocy alkoholu 0,5 proc. i więcej.. Jest drugą największą grupą kategorii, a swoją wysoką pozycję zawdzięcza przede wszystkim kategoriom piwa i wódki, których łączna sprzedaż wynosi niemal 27 mld PLN.XXXVIII tura badań rynku napojów alkoholowych w Polsce została przeprowadzona przez Centrum Badań Marketingowych Indicator w grudniu 2020 r. Badaniu poddano reprezentatywną próbę dorosłych mieszkańców Polski liczącą 1000 osób.. Aktualizacja założeń obliczeń wskaźników cen konsumpcyjnych w 2020 r. 26.02.2020.W 2013 roku sprzedaż detaliczna sięgnęła 9 mln l i była warta 146 mln zł.. Rynek napojów alkoholowych odpowiada za 1/5 całej sprzedaży produktów FMCG w Polsce.. W 2020 stanowiły prawie jedną trzecią jego wartości.. Ich wartość sprzedaży w porównaniu rok do roku wzrosła o 18 proc.Piwo ulubionym alkoholem Polaków, w ubiegłym roku wydaliśmy na nie 16,7 mld złotych Piwo w małym formacie W 2019 ubyło ponad 4,2 tysiące sklepów małoformatowych sprzedających piwo - to o prawie pół.5,15..
Tabela: Średnie roczne spożycie napojów alkoholowych na 1 mieszkańca w litrach w przeliczeniu na 100% alkohol: Lata.
Na alkohole wydaliśmy 39,2 mld, o 7% więcej niż rok wcześniej, choć kupiliśmy ich ilościowo mniej.. Specyficzną cechą polskiego rynku RTD jest to, że popularność zdobyły na nim niemal wyłącznie drinki oparte na napojach spirytusowych, podczas gdy na rynkach światowych spotkać można także inne miksy, np. oparte na winie.Z badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen, przedstawionych w raporcie pt. "Aktualny obraz rynku.. Wytyczne dotyczące opracowania HICP w kontekście kryzysu związanego z COVID-19.. Notatka informacyjna.. Dane GUS pokazują, że obecnie statystyczny Polak wypija rocznie 10,6 litra alkoholu w przeliczeniu na czysty spirytus.. Ostatnie 3-4 lata przyniosły gwałtowny wzrost zainteresowania tym trunkiem, co przekłada się na rosnące wyniki sprzedaży.. Jak wynika z danych za lata 2010-2020 dynamika zmian w omawianym obszarze jest różnorodna.Rynek ginu w Polsce dynamicznie się rozwija..